NOVINKY

arr3WHEY PROTEIN-ové doplnky  Čo je Whey Proteín?    Whey alebo srvátkový proteín je vyrobený z mlieka, ktoré sa spracuje do... arr3Aký je rozdiel medzi SRVÁTKOVÝM proteínom a KAZEÍNOVÝM proteínom?Kazeín často nazývame aj ako nočný proteín. Má vysoký podiel bielkovín, ktoré majú tendenciu... arr3Prečo užívať IONTOVÉ nápoje ?Pomáhajú nielen pri dopĺňaní tekutín stratených v tréningu, ale navyše sú obohatené o vitamíny...

TOVAR V AKCII

naša cena 15,40 €
skladom
naša cena 20,99 €
skladom
naša cena 29,99 €
skladom

NAJPREDÁVANEJŠÍ

naša cena 14,90 €
skladom
naša cena 23,48 €
skladom
naša cena 15,90 €
skladom

Aký je rozdiel medzi SRVÁTKOVÝM proteínom a KAZEÍNOVÝM proteínom?

Kazeín často nazývame aj ako nočný proteín. Má vysoký podiel bielkovín, ktoré majú tendenciu pomalého, postupného uvoľňovania a to až po dobu 7 hodín. Kazeíny poznáme vo forme sladkého, kyslého kazeínu, alebo vo forme micelárneho kazeínu. 

Pri porovnaní proteín vs. kazeín nemôžeme jednoznačne uzavrieť, ktorý je lepší. Závisí to hlavne od obdobia prípravy, v ktorej sa nachádzame. Oba produkty majú svoje výhody. Čo sa týka obsahu, v kazeíne je glutamín a leucín v menšom množstve. Glutamín patrí medzi najviac vyskytujúcu sa aminokyselinu vo svaloch. Je dôležitý pre rast, regeneráciu a ochranu svalových vlákien. Leucín sa veľkým podielom zúčastňuje na náraste svalovej hmoty. Spolu s isoleucínom a valínom patrí ku aminokyselinám BCAA. Z hľadiska vstrebateľnosti, srvátka z proteínu je strávená do jednej hodiny, no kazeín pôsobí až 7 hodín. Z toho vyplýva, že srvátkový proteín bude pre vás lepší po tréningu, ale kazeín bude výhodný ako posledné jedlo pred spaním, aby vaše telo malo aj počas spánku dostatok bielkovín. Nemal by chýbať u nikoho, kto sa snaží vybudovať kvalitnú svalovú hmotu. Kazeín je ale vhodný aj v rámci redukčných diét, kedy si ho môžete primiešať do jogurtu, vločiek, tvarohu a vyhnete sa tak nadbytočnému cukru, ktorý sa nachádza v ochutených verziách týchto produktov.